Meest gestelde vragen bezorgen & afhalen
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Indien u deze zelf komt halen: Alle producten die u in de webshop vindt hebben wij op voorraad. Mocht u dus een bestelling plaatsen dan zou u deze van dinsdag tot en met zaterdag gewoonlijk tijdens de openingstijden in onze winkel kunnen komen halen. Dat zou dus nog dezelfde dag kunnen zijn.
Indien wij bezorgen: Als u uw bestelling bezorgd wilt hebben kan het 2 werkdagen duren. Maar het streven zal altijd zijn deze zo snel mogelijk bij u af te leveren.
Indien u bestelling via PostNL wordt geleverd: Als uw bestelling via PostNL wordt verstuurd dan zullen wij de bestelling uiterlijk binnen 3 werkdagen aanbieden bij PostNL. Vaak wordt de bestelling dan de volgende werkdag al geleverd. Normaal gesproken heeft u uw bestelling dan binnen 3 werkdagen in huis. We zijn voor de levering wel afhankelijk van PostNL.
Wat zijn de bezorg- en verzendkosten van de producten?
Indien u uw bestelling zelf komt halen: Hier zijn verder geen kosten aan verbonden.
Indien wij bezorgen: Als u uw bestelling bezorgd wilt hebben brengen wij bezorgkosten in rekening. Bezorgen bij de postcodes 9301-9302-9305-9311 kost € 2,00.Bezorgen bij de postcodes 9304-9306-9307-9312-9313-9314-9315-9351-9354 kost € 3,00. Woont u wel in de buurt maar valt u niet onder deze postcodes dan kunt u contact met ons opnemen. Samen maken wij dan een afspraak over de extra kosten.
Indien u bestelling via PostNL wordt geleverd: Indien u verder weg woont dan kunnen wij uw bestelling verzenden. Wat de kosten hiervoor zijn hangt van de grootte van uw pakket af en het gewicht. In 2021 wordt een pakket met een maximum formaat van 100 x 50 x 50 cm voor € 6,75 aangeboden. Mochten de prijzen van PostNL lager of hoger uitvallen dan zullen wij uiteraard deze kosten doorberekenen.
Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Indien wij bezorgen: Indien wij zelf uw bestelling komen bezorgen dan zal uw bestelling zorgvuldig worden ingepakt en per auto/bestelbus bij u thuis worden afgeleverd.
Indien u bestelling via PostNL wordt geleverd: Mocht de bestelling via PostNL worden verstuurd dan zal uw bestelling ook zorgvuldig worden ingepakt en via de bezorgservice van PostNL bij u arriveren.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Indien wij bezorgen: Indien wij zelf uw bestelling komen bezorgen wordt er in overleg een datum en tijdvak afgesproken waarin u ons kunt verwachten. U kunt dit verder niet volgen maar er op rekenen dat wij zonder tegenbericht ons aan deze afspraak houden.
Indien u bestelling via PostNL wordt geleverd: Mocht de bestelling via PostNL worden verstuurd dan ontvangt u per e-mail een verzendbevestiging met een track & trace code. Vanaf 22.00 uur kun je met deze code zien wanneer je bestelling wordt geleverd. Vaak wordt de bestelling dan de volgende werkdag al geleverd. We zijn voor de levering wel afhankelijk van PostNL.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Indien wij bezorgen: Indien de datum en het tijdvak dat wij met u hebben afgesproken niet past kunt u een andere afspraak met ons maken. Bezorging bij bijvoorbeeld de buren is mogelijk maar we kunnen ook afspraken maken over de plek waar we de bestelling neer kunnen leggen.
Indien u bestelling via PostNL wordt geleverd: Bent u niet thuis, dan wordt het pakket doorgaans bij een van de buren aangeboden en wordt er een berichtje achtergelaten in de brievenbus. Kan het pakket niet afgegeven worden bij de buren, dan proberen ze het later nogmaals. Bij meerdere keren niet thuis, krijgt u een briefje van de postbezorger, waarmee u het pakket bij een postkantoor bij u in de buurt kunt ophalen.
Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling wordt bezorgd?
Indien u speciale wensen heeft wanneer u uw bestelling wilt ontvangen dan kunt u dat aangeven aan het einde van uw bestelling. Wij zullen altijd proberen om aan uw wensen te voldoen. Mocht dit onverhoopt niet mogelijk zijn dan nemen we uiteraard contact met u op om samen tot een oplossing te komen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de winkel?
Uiteraard kunt u uw bestelling afhalen in de winkel. Tijdens de lockdown door de Corona-crisis zijn wij momenteel echter gesloten. U kunt daarom via de e-mail of telefonisch contact met ons opnemen over de mogelijkheden van ophalen.
Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling kan afhalen in de winkel?
Direct na het bestellen, ontvangt u per e-mail een bestelbevestiging. Indien u heeft gekozen voor betaling via iDeal dan kunt u na uw betaling uw bestelling komen halen. Indien u kiest voor betalen in de winkel dan kunt u gewoon langs komen. U zou normaal gesproken dan tijdens onze openingstijden terecht kunnen in onze winkel. Tijdens de lockdown door de Corona-crisis zijn wij momenteel echter gesloten. U kunt daarom via de e-mail of telefonisch contact met ons opnemen over de mogelijkheden van ophalen.
LET OP: Indien u gelijk langs komt kan het zijn dat uw bestelling nog niet voor u klaar staat. Dt geldt zeker bij het bestellen van bijvoorbeeld een boeket bloemen op maat. U kunt in dat geval beter eerst contact met de winkel opnemen of u wacht tot u van ons een bericht ontvangt wanneer de bestelling voor u klaar staat.
Kan iemand anders mijn bestelling ophalen bij de winkel?
Lukt het u zelf niet om uw bestelling op te halen, dan is het mogelijk dat iemand anders de bestelling ophaalt. Deze persoon kan op vertoon van het afhaalbewijs en zijn eigen identiteitsbewijs uw bestelling ophalen. De identiteitsgegevens worden genoteerd op de verzendbevestiging van de winkel.
Op welke dagen kan ik mijn bestelling op halen bij de winkel?
U heeft 7 dagen per week de mogelijkheid om uw bestelling op te halen. Maak hiervoor wel een telefonische afspraak zodat u niet voor een dichte deur komt te staan. Zorg dat u bij het afhalen van de bestelling uw afhaalbewijs bij de hand heeft.
Kan ik mijn bestelling ook als cadeau laten verpakken en ergens laten bezorgen?
Dit is zeker mogelijk. Wilt u uw cadeautje of bloemetje op een specifieke dag laten bezorgen, bijvoorbeeld bij een verjaardag? Dan kunt u in het bestelproces, als u kiest voor bezorging, dit vermelden bij de opmerkingen.
Kan ik mijn bestelling ook laten leveren buiten Nederland?
Nee, het is helaas niet mogelijk om een bestelling van De Pinguïn Woondecoratie te versturen naar het buitenland.